9 May 2011

Bila Aku Bertemu.. Sasterawan Negara!

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2011 habis berlalu, walaupun aku post ni agak lama, SEBAB busy (kononnye) dengan kerja. Apepun kenangan yang paling aku takkan lupa, bila bersemuka dengan Sasterawan A. Samad Said. Fuhh! Kali pertama, macam nervous. Haha! Sebab ak minat sastera-sastera ni, tapi belum pernah jumpa dengan Sasterawan negara yang paling ak minat! Syukurlah, akhirnya tercapai impian ak, bila tempat ak bekerja jemput A. Samad Said datang untuk Program Bicara Sasterawan Negara. 

With Sasterawan Negara A. Samad Said

Waktu Mendengar Bicara Sasterawan Negara

Ape yang buat aku KAGUM dengan A. Samad Said ini, waktu dia berbicara ataupun bercakap dengan sesiapa pun, dia menggunakan bahasa BAKU. Dan aku sangat tertarik dengan beliau sebab beliau seorang yang sangat MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU. Tentulah kan, sebab beliau kan Sasterawan Negara yang tersohor. Aku jugak dapat info yang beliau tak suka sangat kalau ada orang Melayu yang speak English dengan beliau. Fuhh! HEBAT kan! Sangat meminati beliau! ;) DULU aku bercita-cita nak belajar SASTERA MELAYU dengan lebih mendalam. Tapi :( DULU jugak arwah mak aku tak bagi aku ambil bidang tu. Dan SEKARANG aku MASIH meminati SASTERA. :)

No comments:

Post a Comment